עולים למצוות: 5 מתנות מרגשות ברוח היהדות לנער בר המצווה!

כניסת נער בן 13 לגיל מצוות, היא מאורע מרגש ביותר. מילד הוא הופך למבוגר לכל דבר ועניין מבחינה הלכתית מה שמחייב ומזכה אותו כאחד – בקיום תרי"ג מצוות. מוזמנים לחגיגת בר מצווה ותוהים מה להביא אתכם כמתנה? אספנו עבורכם 5 רעיונות מגוונים כמתנה מועדפת לנער בר מצווה ברוח היהדות. קבלו את ההמלצות החמות.

5 מתנות לבר מצווה שכל נער ישמח לקבל

ספרי קודש

המתנה המקובלת ביותר להביא אתכם לבר מצווה הינה ספר קודש עטוף היטב. כעת יש לחשוב מה מהות הספר הרצוי: האם אתם רוצים להשקיע בסט ספרים מהודר או בספר אחד? בספר הלכתי או בספר השקפתי? בספר עב כרס או בספר כיס נוח לעיון בכל מקום? תוכלו למצוא מגוון ספרי קודש לפי קטגוריה וכן מבחר ספרי קבלה באתר אוצר הספרים. הזמנת אונליין חוסכת לכם את ההליכה לחנות פיזית, כך תוכלו לבחור את הספר המועדף מבלי לצאת מנעלי הבית שלכם! קניית ספרי קודש בצורה כזו היא נוחה, קלה ויעילה ביותר.

גביע חרוט עם שם

מתנה ייחודית נוספת עבור חתן בר המצווה היא גביע כסף או גביע מצופה כסף ועליו חתימה של שם נער בר המצווה. עם הגיעו לגיל מצוות, הוא זכאי לקדש על היין מדי שבת, כך שקניית גביע היא מתנה מתאימה במיוחד. נציין כי חריטת שם יוצרת מהמתנה אקט אישי ומכבדת את המקבל. תחושת "חשבו עליי" היא תחושה הנלווית באופן טבעי למתנה הכוללת חריטת שם אישית.

 

 

תיק תפילין מהודר

חתן בר המצווה שגבר חודש לפני יום הולדתו ה-13 נוהג לרוב להתחיל להניח תפילין, נרגש מאוד מהמצווה הגדולה הנופלת בחלקו. ניתן להעניק לחתן בר המצווה מתנת בר מצווה בצורת תיק תפילין מהודר עליו רקום שם בעל התפילין. כיום מצויים בשוק מבחר דוגמאות ודגמים מרהיבים בסגנון מסורתי ובסגנון מודרני יותר: שקיות בד רקומות, תיקי תפילין עשויי קטיפה וכן תיקים עשויים מעור ועליהם רקמה מהודרת. ניתן לרקום על תיק התפילין את שם המשתמש המלא או ראשי תיבות של שמו. חריטת שמו המלא עשויה לסייע בכל מקרה חלילה של איבוד תיק התפילין.

כרטיס קנייה בחנות ספרים

חנויות ספרי קודש שונים מאפשרים רכישה של כרטיס מתנה טעון בסכומי כסף משתנים לפי דרישת הרוכש. כרטיסי מתנה לרכישת ספרי קודש נותנים למקבל המתנה חופש פעולה לרכוש ספרים כפי רצונו. אם אתם מתקשים להחליט על ספר ודש מתאים כמתנת בר מצווה, תוכלו לרכוש כרטיס מתנה טעון ובכך להעביר את ההחלטה למגרש של מקבל המתנה. כרטיס מתנה הוא בכל מקרה מתנה מוצלחת. תוכלו להטעין את הכרטיס בסכום לפי מידת קרבתכם לחתן האירוע, במידה ואתם משתתפים בשמחה לזמן קצר ואינכם קרובים מאוד אל חתן בר המצווה תוכלו להטעין את הכרטיס בסכום של ספר בודד. לעומת זאת, אם אתם חשים קרבה עמוקה לנער ולמשפחתו תוכלו להטעין את הכרטיס בסכום המתאים לרכישת סט ספרים מכובד.

סידור מהודר

ניתן לרכוש לכבוד בר המצווה סידור מהודר עם חריטת שם עבור חתן בר המצווה. כיום, ניתן למצוא סידורים הכוללים תפילת שחרית בלבד כך שניתן לאחסנם בתיק התפילין השימושי לתפילת שחרית בלבד.

לסיכום

תוכלו לבחור בין המתנות השונות לכבוד בר המצווה, בנוסף, אל תשכחו לכתוב ברכה חמה ולחתום את שמכם המלא על מנת שהחתן ומשפחתו ידעו מי ייעד עבורם את המתנה. שיהיה במזל טוב!

נגישות