עמותת לב ונפש למען הקהילה: כיצד הארגון מסייע לילדים ובני נוער מתמודדי נפש?

התמודדות עם מצוקה רגשית או נפשית הופכת לשקופה לפעמים. אנשים לא יודעים על ההתמודדות ולא רק זאת, אלא שהאדם המתמודד מקבל תגית לא נעימה המעצימה את ההתמודדות שלו. עמותת לב ונפש נכנסה לעובי הקורה והיא מפעילה פעילות המסייעת למתמודדי נפש במגוון תחומים. בואו נכיר ביחד את פועלה החשוב של עמותת לב ונפש.

לב ונפש – קצת רקע

מדובר בעמותה שהוקמה בשנת 2016. והיא מוכרת כעמותה ללא כוונת רווח. מאז 2016 היא פועלת להקלת ההתמודדות של מתמודדי הנפש בישראל. היא מתמקדת בעיקר בילדים ובני נוער. היא מפעילה מגוון מערכים לצורך כך. העשייה המאפיינת את עמותת לב ונפש מתאפשרת תודות להתנדבות אנשים המוכנים לתרום מכספם, מרצם ומהידע המקצועי שרכשו.

תחומי הפעילות של לב ונפש

התמודדות נפשית עלולה למוטט משפחה מבחינה כלכלית, רגשית וחברתית. כדי למנוע מצבים כאלו, עמותת לב ונפש נכנסה לעובי הקורה וכיום היא עוזרת במספר תחומי פעילות:

הגברת מודעות

מתמודדי נפש הם לא שונים מאיתנו. עלינו להגביר את המודעות לסבלו של האחר וללמוד להכיל אותו למרות השוני והמורכבות שלו. עמותת לב ונפש עוסקת בהרחבת המודעות וההסברה בחשיבות הכלת האחר וקבלתו.

מרכזי טיפול

העמותה הקימה מרכזי יום בהם מתמודדי נפש מקבלים מענה טיפולי ממוקד למטרות שהם צריכים להתקדם בהם. בסופו של דבר, השאיפה היא לשלב את המתמודדים בקהילה. וכדי להצליח לשלב אותם בצורה נכונה ויעילה, הם צריכים לעבור טיפולים במסגרות מקצועיות ומותאמות. במסגרת המרכזים ניתן לקבל מגוון טיפולים כמו ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה, פיזיותרפיה, טיפול באומנות ועוד.

 

קו חם למתן ייעוץ מקצועי

העמותה מפעילה קו טלפוני חם אליו ניתן להתקשר ולקבל מענה אנושי ומקצועי בנושאים שונים. הורים המחפשים מעטפת מכילה יכולים להיעזר בקו הזה. הוא יכול לסייע להם גם במיצוי הזכויות הרפואיות או כל נושא רווחה אחר. צוות עמותת לב ונפש יכולים להפנות את הפונה אליהם לגורם מקצועי אחר לקבלת מענה מותאם לדרישה הקיימת.

חלוקת סלי מזון

התמודדות כלכלית לא פוסחת על אלו המתמודדים עם בעיות נפשיות. משפחות לילדים המתמודדים נפשית מוצאים את עצמם עמוסים כלכלית לפעמים אף יותר מהורים אחרים. העמותה משתדלת לפני כל תקופה המאופיינת בעומס כלכלי, לחלק סלי מזון למשפחות נזקקות אלו. על פי רוב, התמיכה הנדרשת היא חד פעמית, בתקופה ההתחלתית בה מחכים לאבחנה מוגדרת ומנסים טיפולים שונים עד למציאת האיזון המיוחל.

מחנות נופש

העמותה דואגת להוציא ילדים המתמודדים נפשית למחנות קיץ ונופשונים שונים המאורגנים בהתאמה לצרכי וליכולות הילדים. מחנה הקיץ המפורסם של העמותה הוא המחנה בו משתתפים ילדים המאושפזים במחלקות סגורות בבתי חולים לבריאות הנפש. אתם יכולים לדמיין אושר של ילד שמישהו דואג לו לנופש כזה? החוויה היא עוצמתית עבור משפחות ילדים אלו.

מחקר ופיתוח רפואי

העמותה מאוד מעודדת מחקר ופיתוח רפואי להקלה על מתמודדי הנפש. היא נמצאת בקשר עם חוקרים וצוותים רפואיים לצורך כך והיא מעבירה להם מהידע שהיא מקבלת מהשטח. הכול נעשה כדי להקל מהמתמודדים.

כל אחד יכול להיות שותף!

עמותת לב ונפש עושה עבודת קודש ומסייעת לילדים אלו בצורה מעוררת התפעלות. היא לא מרבה להחצין את פעילויותיה. אבל חשוב שתדעו כי גם אתם יכולים להיות שותפים למיזמים שלה. באמצעות תרומה כספית אתם מאפשרים לצוות להגיע לעוד אנשים הזקוקים לעזרה הזו.

נגישות