הורים – יש לכם עסק קטן או בינוני? כדאי להתקדם לשירותי מחשוב ענן

אם אתם הורים בעלי עסק, קטן או בינוני, סביר שאתם לא נהנים מעודפי זמן או כסף פנויים. כמו כן, שמעתם מן הסתם לא מעט על "שירותי ענן". איך הם יכולים לסייע לכם בניהול העסק ובשורה התחתונה הכספית? מסתבר, שהם עושים זאת בדרכים רבות. בואו נראה יותר מקרוב כיצד ובמה בפועל מדובר?

מחשוב ענן – פחות זה יותר

מחשוב ענן, פירושו בתמצית, שבמקום לרכוש חומרה לעסק ולהתקין עליה תוכנה ולטפל בכל זאת לבד, שוכרים שירותי מחשוב לגישה דרך האינטרנט. לא מדובר על החלפה של כל מערך המחשוב שלכם, אלא של חלקים נבחרים שלו. הרי בכל מקרה, דרוש לכם מחשוב רגיל בעסק, לכל הפחות בכדי להתחבר לשירותי הענן! בעזרת שירותי מחשוב ענן לעסק, תשתית המחשוב של העסק לכאורה מצטמצמת ויוצאת משליטתו. מהיבט מסוים זה נכון, אך אם עושים זאת באופן חכם, אלה למעשה יתרונות גדולים! כי יש לזכור, שתשתיות מחשוב נועדו לקדם אתכם עסקית. אין להן ולחדשנות טכנולוגית חשיבות בפני עצמה (מנקודת מבט עסקית בסיסית)! שירותי ענן שתוכלו לשכור, מגיעים כיום במגוון רחב להדהים. כמובן, עבור עסקים יש כמה סוגי שירותים בולטים ומועילים במיוחד. למשל שרתים בענן, אחסון וגיבוי בענן ואפילו אמצעי אבטחה כגון שירות מניעת מתקפות DDoS על האתר העסקי שלכם.

יתרונות משמעותיים לכל עסק

מדוע כדאי לכם (מאוד) כעסק, להתעניין בשירותי ענן?

  • הקלת הנטל של מחשוב פנימי – שירותי ענן מחליפים מחשוב פנימי ובכך מקלים על הנטל הכבד של רכישתו וניהולו.
  • איכות לכל אורך הדרך – בבחירה חכמה של ספק שירותי הענן, אותם שירותים יהיו ברמה הגבוהה ביותר של איכות. פירוש הדבר בין השאר, שכל התוכנות שעובדות עבור אותו שירות ענן, מאחורי הקלעים, הן תמיד עדכניות.
  • פינוי משאבים חשובים – פינוי משאבי תקציב, זמן וכוח אדם. אגב, גם ברמה הפיזית, פחות מחשוב פנימי פירושו פחות נדל"ן שדרוש לעסק.
  • תרומה לקידום העסק – היכולת להפנות משאבים אלה שהתפנו לכיוונים אחרים. במקום שהם יושקעו בלאפשר לעסק לשרוד מיום ליום, ניתן יהיה להשקיע אותם בהתקדמות ובפריצות דרך. פיתוח עסקי, שימור לקוחות, הבאת לקוחות חדשים, יזמות וניסויים עסקיים כאלה ואחרים – כל אלה דורשים משאבים יקרים, שכעת יעמדו יותר לרשותכם.

 

 

חשיבות הגמישות

אחד ההיבטים החשובים ביותר של מחשוב ענן, הוא בגמישות היוצאת מהכלל שהוא מספק. מתכננים אירוע מיוחד, אשר סביבו תזדקקו באופן זמני להרחבה ניכרת של יכולות המחשוב שלכם? התשובה לכך קלה יחסית, באמצעות מחשוב ענן. פשוט שוכרים זמנית ובמהירות, את כל הדרוש! הגמישות מתבטאת גם במצבים מיוחדים, כגון מקרי משבר, רכישות ומיזוגים של עסקים או צמיחה מהירה של העסק. במקרים אלה, תמונת המצב משתנה פעמים רבות במהירות ומבלי יכולת לחזות את צרכי המחשוב במדויק. אז ניתן לרכוש לשם כך עוד ציוד מחשוב, עם טווח בטחון מבחינת המשאבים שלו. אבל הוא עשוי שלא להיות מנוצל במלואו ואפילו לא להידרש יותר, לאחר זמן קצר. כך שהגמישות שמספקים שירותי הענן שימושית מאוד!

למי זה מתאים ולמה?

בעסקים גדולים, ישנו פעמים רבות מערך מחשוב פנימי נרחב, עם צוות מקצועי ומנהל מחשוב במשרה מלאה. עסק בגודל בינוני (במונחים ישראליים) לעומת זאת, לא תמיד יכול להרשות לעצמו תשתית כזו. כך הדבר, בוודאי לגבי עסק קטן. לכן בעסקים כאלה, הדברים לרוב שונים מעט (או הרבה). שירותי הענן מספקים גמישות, שמאפשרת גם לעסקים קטנים ובינוניים, להתחרות עם עסקים גדולים מהם!

לסיכום

אם עוד לא התעמקתם בנושא שירותי הענן, מומלץ לעשות זאת וגם משתלם!

נגישות