קורס להדרכת הורים: כל מה שרציתם לדעת

התא המשפחתי שלנו צריך להיות הדבר היקר לנו מכל. יותר מהישגים אישיים, פרנסה, חברים וכדומה, וזאת כי התא המשפחתי אמור להעניק לנו הגנה, ביטחון, דחיפה קדימה וכוחות להגשים כל שנרצה. ברגע שהתא המשפחתי בריא, אנו יכולים להתפתח לכל מקום שאליו נשאף. עם זאת, לא מעט קורה שזוגות שקיימו קשר בריא לפני הילדים, דווקא עם בואם לעולם מאבדים בדרך את התקשורת הבונה, ולו כי לחץ, שגרה, חוסר הסכמה בכול הנוגע לגידול הילדים ושלל משימות שנוספו לרשימה משנים את כללי המשחק. אי לכך אנשים רבים מבינים שחשוב ביותר לעבור קורס הדרכת הורים – אם עבורם כזוג ואם עבורם כהורים. מכאן שהביקוש בתחום גדול ותמיד יש מקום לעוד מדריכים מוסמכים. התחום נשמע לכם מעניין? מוזמנים לרכוש מקצוע חדש!

קהל יעד ומוקדי לימוד

כל מי שרוצה ללמוד את התחום יכול להגיע לידי כך, אך לרוב מדובר באנשים שיש להם זיקה לתחום ושמבקשים להעשיר את הידע והיכולות כאנשי מקצוע (למשל יועצים חינוכיים, מטפלים באומנות וכדומה). עוד ראוי לציין שגם אם לא בהכרח עומדים לעסוק בתחום, הרי שיהיה זה יעיל לעבור אותו, ולו כי זוכים לקבל כלים חשובים עבור ניהול התא המשפחתי. למעשה, אם אתם מעוניינים ללמוד כיצד להתנהל במסגרת המשפחתית ולרכוש כלים מעשיים להתמודדות עם ההורות – הירשמו להדרכת הורים.

מה עומדים ללמוד

הקורס מעמיק בכול הנוגע לדפוסי התנהגות של ילדים ויחסי גומלין בין אחים והורים, כאשר הוא מסייע להגיע לשורש הבעיה. אי לכך, קורסים מעין אלו כוללים לא מעט תיאוריות מתחום הפסיכולוגיה ותיאוריות שנוגעות בדינמיקה המשפחתית, גבולות, עונשים, חיזוקים וכדומה. בין היתר יש שילוב בין לימודים עיוניים לבין התנסות מעשית וכמובן שנכלל תרגול רב.

מהות הקורס

אם נעשה "זום אין", נמצא שלימודי הדרכת הורים נוגעים באינספור נקודות רגישות וחשובות. כך למשל ניתן לצפות לגעת בשיטות חינוך שונות, במאפייני אישיות של ילדים, בסגנונות שונים של הורות, בלידה של אחים, בשילוב של הורות עם קריירה, בדרכים נכונות להשתחל לתוך אינטראקציה משפחתית, בבחינת כלים שמאפשרים לקחת צעד אחורה כאשר נוצרים מאבקי כוח ועוד. כמו כן, אם נבקש לתמצת את מהות הקורס, נציין שהכול מתנקז אל עבר חיזוק מעמד ההורה בעיני הילדים, מבלי לפגוע בערכים חשובים, כגון אמפטיה וסובלנות. אגב, מבחינת השקעה, מדובר בקורס שאינו ארוך ואף לא יקר במיוחד.

מבט קדימה להתפתחות מקצועית

אם ניגשתם לקורס להדרכת הורים כדי לרכוש מקצוע חדש, יש לוודא שלא רק מקבלים כלים חשובים, אלא שבתום הקורס יוצאים ביד עם תעודה חשובה שפותחת דלתות בתחום התעסוקה, אם באופן עצמאי ואם במגוון מוסדות. כמו כן, טוב לדעת שמדובר בתחום שמאפשר להתקדם הלאה, למשל לעבור תואר שני בעבודה סוציאלית, כאשר בין היתר תמיד ניתן למצוא קורסים משלימים.

מקבלים החלטה

לסיכום נציין שאם אתם רוצים להיות בצד שפותר משברים, אם מרתק אותכם לדעת כיצד ילדים חושבים, אם אתם שואפים לא רק לנהל תא משפחתי בריא אלא גם לסייע לאחרים להגיע למטרה ואם אתם מבקשים לעסוק בתחום שאינו רק מכניס ומבוקש, אלא גם תורם לחיות בעולם טוב יותר – הרי שגם אתם מוזמנים להעמיק בתחום – לבחון איזה קורס הדרכת הורים מתאים לכם.

נגישות