הנאה וערך מוסף: 5 סדנאות חינוכיות שאפשר להעביר לילדים

עובדים בחינוך ומחפשים פעילות מהנה וחינוכית לילדים? מארגנים מסיבת יום הולדת לילדים ורוצים לעשות משהו מקורי ויוצא דופן? חושבים על הרעיון הגדול הבא לפעילות בכיתה לילדים? זה לא משנה, מאיזה סיבה, תמיד נחמד לארגן לקטנטנים פעילות שהיא גם כיף גדול וגם משהו שנותן ערך מוסף. אספנו בעבורכם מספר רעיונות מנצחים לפעילות כזו, תהנו!

חידון וערבי טריוויה

מה שבעבר היה נחלתם של המבוגרים בלבד, הפך בימינו לאחד הטרנדים החמים עם חברות רבות שמציעות ערבים שלמים של חידונים בקונספטים מיוחדים לצעירים, לחברות ועסקים וגם פעילויות מותאמות לילדים. אם אתם רוצים לעשות את זה בעצמכם, ניתן לשכור מקרן, להכין רשימת שאלות מעניינות ומאתגרות בין אם בנושאים כלליים או בנושא ספציפי, לרכוש פרסים כיפיים ומיוחדים ולהרים אירוע טריוויה שווה ביותר! טיפ חשוב למי שהולך על זה – ישנם אפליקציות כמו Kahoot שיעזרו לכם להפוך את זה לאינטראקטיבי ומהנה.

סדנת תיפוף

פעילות מושלמת שמתאימה לכל הגילאים, החל מהקטנים ביותר ועד לבני נוער. התיפוף, מעבר לכך שהוא מהנה ונותן לקבוצות אפשרות להתנועע בקצב, הוא פעילות קבוצתית שניתן לתרגל דרכה שיתוף פעולה, תזמון נכון וסבלנות. ישנם המון מפעילים שמציעים סדנאות תיפוף וישמחו להגיע עד אליכם עם כל התופים והציוד הנדרש לפעילות. אם טרם יצא לכם לקחת חלק בפעילות כזאת אגב, מצפה לכם חוויה כיפית, אנרגית וקצבית במיוחד ואין סיכוי שהילדים לא יהנו עד הגג.

הנאה וערך מוסף- 5 סדנאות חינוכיות שאפשר להעביר לילדים

סדנת בישול

טרנד הבישול שטף כבר מזמן את מדינת ישראל וחצה את גבולות מסך הטלוויזיה וגמרי בצדק. אין פעילות כיפית יותר מבישול ואפייה, וכשזה נעשה עם ההדרכה הנכונה זו בהחלט פעילות חווייתית ומלמדת שניתן לתרגל דרכה ערכים כמו שיתוף פעולה, יצירתיות ודמיון והתנסות בדברים חדשים. יש מגוון סוגים של סדנאות כאלה כמו בישול איטלקי, סדנאות הכנת סושי וסדנאות המתמקדות באפייה וקונדיטוריה. חשוב מאד לשים לב לאלרגיות ורגישויות של הילדים לסוגי מזון, כדי שכולם יוכלו לקחת חלק בפעילות. וזהו, חפשו את הקונספט המתאים לכם ולקבוצה שלכם ומובטחת לכם פעילות כיפית שלא תשכח בקלות.

דמיון מודרך

ילדים יכולים להיות מאד אנרגטיים וחשוב לספק להם מדי פעם דרך טובה להירגע ולנוח. מפעילים רבים שמגיעים מעולם המדיטציה והדמיון המודרך מעבירים כיום סדנאות המותאמות במיוחד לילדים ומשלבות תנועה, מדיטציה והרפיה באמצעות דמיון מודרך. במקרים רבים, ילדים מגיעים לחוויה שמציעות סדנאות כאלה מעט סקפטיים, אך לרוב לאחר מספר דקות כשסקרנותם גוברת הם בהחלט מצליחים להתמסר לחוויה ומפיקים ממנה המון. בפעילות כזאת יש הזדמנות מצוינת לפגוש פחדים ואתגרים פנימיים מהיומיום באופן מבוקר, ללמוד להכיל ולפרק אותם ולקחת כלים לחיים לאחר מכן. וגם אם לא מפיקים את כל זה, לכל הפחות יוצאים עם חוויה מרגיעה ונעימה.

נגישות