עבודות יצירה לילדים

אחת הפעילויות האהובות ביותר על ילדים, היא יצירה. ובכן, זה בכלל לא מפתיע. לגזור, לצייר, להדביק וליצור יש מאין, אלה פעולות מהנות, חווייתיות ומיוחדות שמאפשרות לילדים להתנסות בדברים שונים כמו גזירה והדבקה ואף לחוש מרקמים ייחודיים. אילו עבודות יצירה תוכלו להכין עם הילדים בבית? אספנו עבורכם כמה הצעות:

הכינו פינת יצירה מדליקה וצבעונית

פינת יצירה ביתית היא רעיון מעולה, כך שכדאי להכין פינה כזו בחדר הילדים או באזור המשחקים. על שולחן הכתיבה תוכלו להציב סלסלות או מעמדים המכילים טושים, צבעים, דפי צביעה וחומרי יצירה מסוגים שונים. הילדים יוכלו להגיע לפינת היצירה כשירצו, כך שהחומרים השונים יהיו נגישים להם. כמובן שאם מדובר בילדים קטנים, רצוי להחביא את כל עזרי היצירה החדים ולהכין עבודות יד יחד עם ההורים.

סימניות לספרים ומחברות

הכנת סימניות צבעוניות יכולה להתאים לכל הגילים, החל מגיל שנה ומעלה. תחילה, יש לחתוך רצועות בריסטול או דף קשיח לגודל הרלוונטי (בהתאם לגודל הספר או המחברת). לאחר מכן, הילדים יוכלו לעצב את הסימנייה באופן חופשי, להדביק מדבקות, לאייר, לצבוע וכו'. אם מדובר בילדים קטנים, כדאי לעטוף את הסימנייה במסקנטייפ שקוף כדי למנוע מהם לקרוע אותה.

מסגרת לתמונה

יצירה זו יכולה להתאים לילדים החל מגיל 5, בליווי מבוגר כמובן. ראשית עליכם לרכוש חומרי יצירה ייעודיים, לרבות קרטון מסוג צ'יפבורד או כל חומר קשיח מנייר, שניתן לחתוך ולעצב אותו. את הקרטון יש לגזור כ- 3 ס"מ יותר מגודל התמונה בכל צד, כך שאם תניחו את התמונה במרכז, תהיה לכם מסגרת חומה. לאחר מכן, חתכו חתיכה נוספת באותו גודל בדיוק, רק שהפעם, הניחו את התמונה במרכז, שרטטו עם עיפרון מסביב לתמונה וחתכו באמצעות סכין יפנית לפי השרטוט. מה שיש לכם כרגע זה קרטון אחד מלא וקרטון אחד שהוא למעשה רק מסגרת. את קרטון המסגרת תנו לילדים לעצב באופן חופשי ואילו בגב הקרטון השלם הדביקו חוט או מתלה ייעודי (ניתן לרכוש בחנויות יצירה).

לאחר שהילדים סיימו לעצב את המסגרת, הדביקו את התמונה הרצויה על הקרטון המלא ומעליו הדביקו את המסגרת. כעת תוכלו לתלות את התמונה על הקיר.

הכנת פאזלים

הרכבת פאזלים, זו פעילות מהנה ונהדרת, אבל יותר כיף זה להרכיב פאזלים שהכנתם לגמרי לבד! פעילות זו עשויה להתאים לילדים בכל גיל, כך שתוכלו להתאים את רמת הפאזל לגילם של הילדים. את הפאזל ניתן ליצור בכמה דרכים, האחת על ידי ציור חופשי, השנייה באמצעות דף צביעה, הדרך השלישית היא על ידי תמונות של הילד והדרך הרביעית, היא באמצעות תמונות מעיתונים או תמונות מודפסות.

בחרו באחת מבין הדרכים שצוינו לעיל ולאחר מכן, הדביקו את הדף (או התמונות) על בריסטול קשיח. כדאי לצפות את הבריסטול במסקנטייפ עבה שקוף, בכדי לשמור על חלקי הפאזל השונים. לאחר שהיצירה תתייבש, תוכלו לחתוך את הפאזל לכמה חתיכות שתרצו ולהרכיב בשעות הפנאי.

שלט לדלת

הכנת שלט לדלת הכניסה של חדר הילדים, זו אחת מעבודות היצירה האהובות ביותר עליהם. רכשו חומרי יצירה שונים, לרבות בריסטול קשיח או צ'יפבורד. את המשטח הקשיח יש לחתוך בגודל הרצוי ולאפשר לילדים לעצב כיד הדמיון. תוכלו להדביק מדבקות, תמונות מעיתונים, לשבץ אבני חן צבעוניות ועוד. לבסוף, כתבו במרכז השלט את שמו של הילד, הדביקו בגב המשטח דבק דו צדדי והצמידו את השלט החדש לדלת חדרם של הילדים.

 

עבודות יצירה עשויות לסייע לילדים בכמה רבדים, ולפתח את היכולות המוטוריות והקוגניטיביות שלהם. עבודות אמנות מסייעות להקניית מיומנויות ריכוז, תורמות לזמן איכות ומאפשרות לילדים לצאת מהקופסא ולהשתמש בדמיון. אם עדיין לא ארגנתם פינת יצירה ביתית – זה בדיוק הזמן לעשות זאת!

נגישות