האם הליך השתלת שיער מתאים לבני נוער?

לכולנו – גברים ונשים כאחד, יש מצבים בחיים בהם היבט מסוים במראה החיצוני שלנו מפריע לנו וגורם לנו לירידה משמעותית בביטחון העצמי ובאופן כללי באיכות החיים. יש כאלו שעבורם מדובר על משקל הגוף, אחרים לא אוהבים צורה מסוימת של איבר בפנים ויש כאלו המתמודדים עם גובה שלא מספק עבורם. לצד כל אלו, כאשר מדובר על גברים בכל העולם ובפרט כאן בישראל – ישנה בעיה אחת המשותפת לרבים והיא תופעת ההתקרחות הגברית. מדובר למעשה בבעיה גנטית של היחלשות השיער ונשירתו עד להתקרחות שנובעת משינויים הורמונליים מסוימים (וטבעיים יש לומר) המתרחשים בגוף. בשנים האחרונות התפתחה הטכנולוגיה של השתלת שיער ונראה כי אכן מדובר בפתרון מצוין עבור ישראלים רבים הבוחרים לעבור את הטיפול כאן בארץ או במקומות אחרים בעולם. ועל אף שמדובר בטיפול בטוח יחסית ויעיל למדי – נשאלת השאלה האם מדובר על הליך שמתאים גם לבני נוער ולא רק לגברים מבוגרים. על מנת שכל אחד יוכל לעשות החלטה מושכלת בעניין, אנחנו רוצים לעשות מעט סדר בנושא, מקווים שנצליח לעזור.

איך עובד התהליך?

על מנת שנוכל להסביר בדיוק מה המשמעויות של השתלת שיער בנעורים, חשוב להבין בדיוק איך עובד התהליך ומהי למעשה ההתקרחות הגברית. כאמור, מדובר על תופעה הורמונלית הקשורה בהמרה של טסטוסטרון (ההורמון הגברי) שנוצר בכמות גבוהה אצל גברים החל מגיל ההתבגרות, לנגזרת שונה שהיא זו שגורמת להתקרחות ואין לכך משמעויות רפואיות מעבר לכך. ההתקרחות תבוא לידי ביטוי לרוב בפדחת ובאזור המפרצים ובתהליך ההשתלה למעשה לוקחים זקיקים מאזורים בריאים כמו העורף ומשתילים אותם בנקודות ההתקרחות. מידע מקיף על הליך השתלת שיער תוכלו למצוא כאן, וכעת בואו ננסה להבין מה המשמעות לגבי בני נוער.

תהליך התקרחות שלא הושלם

ברמה העקרונית והטכנית, אין בעיה לבצע השתלת שיער אצל בני נוער. יחד עם זאת, ישנה סיבה מובנת למדי מדוע זה לא הדבר הכי מומלץ לעשות. אצל אחדים תהליך ההתקרחות הוא כזה שמתחיל באחת ומסתיים תוך כמה חודשים ספורים. אצל אחרים, מדובר על תהליך הדרגתי שיכול גם לקחת כמה שנים טובות עד לסיומו. כאשר מדובר על בני נוער שאצלם מתחילה התופעה, לרוב נראה תהליך שנמצא רק בשלב ההתחלתי שלו. כלומר שמנקודת ההתחלה יחלפו ככל הנראה כמה שנים עד להתקרחות מלאה. מה שקורה במצב הזה כאשר עושים השתלה זה שבהתחלה אכן ניתן יהיה לראות תוצאות טובות. כעבור זמן מה, תהליך ההתקרחות שטרם הושלם ימשיך מן הסתם, וכך לצד האזורים המושתלים שכעת ניתן לראות בהם שיער מלא, אזורים אחרים יתחילו להקריח ואז בעצם מדובר על טיפול שלא ממש הצליח לספק את הסחורה. זהו מקור די בטוח לעוגמות נפש וחשוב לדעת שבהרבה מקרים לא ניתן לעשות טיפול נוסף על מנת לתקן אותו. על כן עדיף להמתין להתקרחות מתקדמת יותר על מנת להתחיל איתו.

האם הליך השתלת שיער מתאים לבני נוער?

אז מתי כדאי להתחיל?

ובכן, תהליך ההתקרחות מתחיל אצל הרוב בתחילת שנות העשרים ונמשך לרוב עד שנות ה-30 לחיים ולפעמים גם קצת מעבר לכך, ובעיקר אצל גברים (אבל לא רק). הזמן האידיאלי להתחיל הוא בשיא ההתקרחות כאשר ברור שלא צפויה החמרה נוספת. במקרים הנדירים של בני נוער שהגיעו לשיא התהליך בגיל צעיר, בהחלט יש מקום לשקול השתלת שיער, אבל זהו בהחלט לא הרוב הגדול של המקרים.

בשורה התחתונה – על אף שההתקרחות עלולה לפגוע בדימוי העצמי בעיקר בתקופת הנעורים, מומלץ לחכות לבגרות לפני שמחליטים לעבור את ההליך הרפואי של השתלת שיער.

נגישות