שכירים או עצמאיים: האם אתם זכאים להגיש בקשה למענק עבודה להורים?

לא תמיד ניתן למצוא שכ"כ קל לקבל כסף מהמדינה, ואילו השנה לא רק שרבים זכאים לקבל מענק עבודה, אלא המדינה גם מזכירה ומציעה, מה שלא קרה לפני "שנת הקורונה". אז אם אתם נתקלים לראשונה בביטוי "מענק עבודה להורים", הגיע הזמן שגם אתם תבדקו זכאות, פשוט כי ייתכן שמחכים לכם כמה אלפים לא ממומשים. אז למי המענק מגיע, כיצד בודקים ובאיזה סכום מדובר? ובכן בואו נעשה מעט סדר בדברים!

להיות עם היד על הדופק

כדמות שבקיאה בתחום הביטוחים, הזכויות והעסקים, מציין אבנר הייזלר בדה מרקר שבכול הנוגע לכספים, תמיד צריך להיות עם היד על הדופק. זה אומר שצריך לבדוק מה מגיע, מה ניתן להשיג ומהם התנאים, פשוט כי הרבה פעמים אם אתם לא תדאגו לעצמכם, הגופים הגדולים ידרכו עליכם – יתעלמו מתביעה, יפנו עורף לחובה כספית וכדומה. מכאן שבכול הנוגע למענק עבודה, הייזלר מבקש לחדד שמדובר באחת מהבדיקות היותר פשוטות שהרשויות אי פעם אפשרו. מכאן שאם ראיתם את המילה "מענק" וחששתם שעתה יש להתחיל לחפש מסמכים, הרי שאין זה כלל הכיוון. כל שצריך לעשות זה רק להגיש בקשה בסניף הדואר הקרוב, או באופן מקוון (תלוי אם זוהי הפעם הראשונה), ובתוך כמה ימים לקבל תשובה שמבוססת על נתוני השכר שלכם – פשוט ביותר.

מהם הסיכויים שגם לכם מגיע מענק?

מבקשים להבין מהם הסיכויים טרם מתחילים לברר? ובכן באופן כללי נציין שנכון לשנת 2019 המענק מוענק לאנשים שהם מעל לגיל 23, שהם הורים לילדים (מי שהוא מעל לגיל 55 וללא ילדים גם כן עשוי להיות זכאי למענק) ושההכנסה החודשית שלו נעה בין 1,290 ל11,650 ש"ח בחודש. עם זאת, כמובן שיש משתנים נוספים שמשפיעים על ההיתכנות ועל גובה המענק, ופה אנו מדברים על כמות הילדים, על גובה המשכורת של הבן/ת זוג, על מספר החודשים שבהם עבדתם בפועל, על זכויות מקרקעין (למשל מי שמחזיק בבעלותו 50% מנכס שאינו משמש עבור מגורים אינו יימצא זכאי) וכדומה. חשוב לדעת את כל הדברים האלה כחלק מהתנהלות כלכלית נכונה במשפחה באופן כללי.

שכירים או עצמאיים: האם אתם זכאים להגיש בקשה למענק עבודה להורים?

אל תפספסו את ההזדמנות!

עוד יש לקחת בחשבון שגובה והיתכנות המענק בין היתר מושפעים משורת הפרמטרים הבאים: קצבת נכות, פנסיה, קצבת שארים, טובות הנאה מטעם המעסיק (כגון דמי החזקת רכב), דמי מילואים, דמי שמירת הריון וכדומה. כעת לאחר שהדברים יותר ברורים, יש לציין את הברור מאליו: אם חושבים שיש סיכוי, ולו סיכוי קטן לקבל את המענק, הרי שאין שום סיבה לא לקבל תמיכה כספית מהמדינה. פה נמצא לנכון להזכיר שממש כפי שהסביר אבנר הייזלר בגלובס, לא פעם טיימינג הוא שחקן מפתח, ובמקרה זה יש לדעת שכבר עתה לא ניתן להגיש יותר תביעה למענק עבודה עבור שנת 2019, אלא אם כן פונים להליך מיוחד (שווה לברר). מכאן שאם לא רוצים לאבד את ההזדמנות לקבל כמה אלפים (המענק הממוצע עומד על 3,700 ש"ח), הרי שרק צריך לערוך בדיקה.

כל שצריך לעשות

מה עוד ראוי לדעת בנושא? שבכול שנה המענק ניתן ב-4 פעימות. עם זאת, לאחר שבשנה האחרונה חווינו קורונה שהקשתה על רבים להתפרנס, טוב לדעת ש4 התשלומים אוחדו, כלומר הסכום ניתן בפעם אחת. אז אם השתכנעתם ועתה מבקשים להבין מהו הצעד הבא, נציין שאם זוהי הפעם הראשונה, כל שצריך לעשות הוא רק למצוא את סניף הדואר הקרוב ביותר ופשוט לגשת אליו מלווים בת"ז ואישור על קיום חשבון בנק/ צ'ק שרשום על שמכם. במקום תקבלו תצהיר ותחתמו עליו – זהו, שיהיה בהצלחה.

נגישות