מדוע חשוב לשמור על השגרה של הילדים בימי קורונה?

אין ספק כי נגיף הקורונה הוביל למשבר בריאותי אך גם משפחתי מורכב מאין כמותו, וזאת בשל גם סגירת בתי הספר והגנים אשר השפיעו באופן משמעותי על שגרת היום יום של הילדים. כיצד ניתן בכל זאת לשמור על שגרת החיים גם בתקופה סוערת ומורכבת? על כך – במדריך המקוצר הבא.

שמירה על שגרה קבועה לילדים בזמן תקופת הקורונה: מורכבת אך הכרחית

נגיף הקורונה אשר הוביל לאחד המשברים הגדולים ביותר של המאה הנוכחית משפיע על כולנו לא רק מבחינה בריאותית, אלא גם חברתית ומשפחתית. למעשה, ילדים הם הפגיעים ביותר בתקופה הזו וזאת בשל קטיעת רצף השגרה – בשל סגירת בתי הספר והגנים, והגבלות הריחוק החברתי. למעשה, נרשם זינוק במספר הפניות של ילדים ובני נוער למרכזי הסיוע, וזאת בשל תחושה של מצוקה ופחד הנובע כתוצאה מהתקופה הזו. כהורים, האחריות שלכם היא לספק לילד את המעטפת החמה באמצעות שמירה על שגרה, וזאת בכדי למנוע עיכוב התפתחותי וחברתי כמו גם קושי רגשי אשר עלול להשפיע על הילד גם בחייו הבוגרים. דרך אתר איך גדלת תוכלו לקבל טיפים מצד מיטב המומחים בישראל, כל זאת בכדי לשמור על השגרה הקבועה של הילדים.

מדוע חשוב לשמור - על השגרה של הילדים בימי קורונה

שגרה בריאה לילדים בזמן תקופת הקורונה – כך תעשו זאת

ראשית כל, חשוב להימנע מחשיפה של הילדים לאמצעי התקשורת. לא פעם גם בעבורנו כמבוגרים הדיווחים עלולים להוות מקור לחץ משמעותי, בייחוד בגילאי גן ובית ספר. על כן, היו קשובים לילדים והסבירו להם אודות המצב מבלי להסתיר ולהסתודד לבדכם. כאשר הילדים מרגישים שמסתירים מהם משהו, הם עלולים לפתח קושי רגשי המתבטא בכעס, אי קבלת סמכות ועוד. נוסף לכך, אם אתם מרגישים הצפה רגשית בעצמכם (סיטואציה טבעית לחלוטין) חשוב קודם כל להירגע, לנשום עמוק ורק לאחר מכן לגשת לילדים. שמירה על שגרה בזמן קורונה עלולה להיות מאתגרת למדי, אולם חשוב להיצמד ללוחות הזמנים הקבועים של המשפחה מבחינת ארוחות בוקר צהרים וערב, פעילות משותפת משפחתית וכן ניצול הזמן במרחב הביתי לצורך שיפור התקשורת דרך משחקים ופעילויות. נוסף לכך, מומחים לתחום התפתחות הילדים מסבירים כי הגברת השליטה והמסוגלות של הילדים יכול לתרום באופן משמעותי לתחושה האישית שלהם, ועל כן מומלץ לתת לילדים משימות כמו להסביר באמצעות הצגה על חשיבות של היגיינה ושטיפת ידיים או כללים למשפחה, כך שהם ירגישו שותפים למניעת הידבקות בנגיף אך במקביל גם בעלי שליטה – גם שהמצב בחוץ אינו ברור.

הקפדה על שעות שינה וזמן איכות משפחתי

אם נכנסתם לבידוד עם הילדים, הסיטואציה עלולה להוביל לפחד וחרדה המתבטאים במגוון רחב של תסמינים. גם כאן, שמרו על השגרה הקבועה של המשפחה כמו גם נסו לתרגל עם הילדים דמיון מודרך, עבודות יצירה שונות, ותעסוקה מהנה.

נגישות