איך מחנכים ילדים לשמור על בריאות הפה?

מהרגע שבוקעת השן הראשונה של הילד, נדרש להתחיל ולבצע את פעולת צחצוח השיניים באופן קבוע. לא מעט הורים נתקלים בקושי, ולכן בכדי לסייע לכם איגדנו את מיטב הטיפים מפי המומחים – כך שתוכלו ליצור שגרת צחצוח לילדים.

שמירה על בריאות הפה אצל ילדים: צעדים לביצוע

אין ספק כי הבקיעה של השן הראשונה היא מרגשת במיוחד. אולם, היא גם הסימן לקראת תהליך ארוך יחסית של חינוך הילד לצחצוח קבוע ושמירה על בריאות הפה. כהורים, אנחנו רוצים להעניק את הטוב ביותר בעבור הילדים ולכן שגרת צחצוח מהווה חלק בלתי נפרד משגרת היום. בכדי להתחיל ולחנך את הילד, מומלץ קודם כל להוות דוגמא אישית. ילדים רכים בשנים מסתכלים עלינו המבוגרים, ומחקים אותנו. בשל כך, מומלץ להדגים לילד כיצד אתם מצחצחים שיניים. ולהפוך את הפעולה של צחצוח השיניים לפעילות משפחתית. באתר של דנט קליניקס תוכלו לקבל טיפים נוספים לצורך יצירת שגרת צחצוח נכונה, כל זאת בכדי לעבור את התהליך בצורה טובה.

מתן עצמאות לילד באמצעות צחצוח עצמאי ובחירה אישית

חשוב להראות לילד כי אתם סומכים עליו, ולכן בכדי לחנך אותו לשמור על בריאות הפה מומלץ לקחת אותו איתכם לצורך רכישה של מברשת שיניים. ברשתות הפארם ניתן לראות מגוון עצום של מברשות שיניים לילדים, וכאשר אנחנו מעניקים לילד את תחושת "השליטה", כך ניתן לפתח עצמאות אשר בהמשך תהיה מתורגמת לפעולה עצמאית שלו בכל הקשור לצחצוח השיניים. בשלבים הראשונים, הדגימו לילד כיצד לצחצח את השיניים ולאחר מכן תנו לו לבצע את הפעולה. נסו להיות עדינים איתו ולא להביע ביקורת, בכדי לא להרתיע אותו. הילד צריך לגבש ביטחון, ולכן גם אם הוא מתעקש לדוגמא לצחצח שיניים בזמן האמבטיה – תנו לו.

יצירתיות היא שם המשחק

לא פעם אנחנו נשברים כאשר הילד מסרב לצחצח שיניים, ומבצעים את הפעולה בעצמנו או כועסים כאשר הוא לא מבצע את פעולת הצחצוח בעצמו. על כן, חשבו מחוץ לקופסא והפגינו יצירתיות. ניתן לספר סיפורים לילדים (לא מפחידים!) תוך כדי הצחצוח או לחרוז ביחד שירים המתקשרים לפעולה של צחצוח ובריאות הפה. חשוב לשמור על קור רוח, ולגלות אפס סבלנות כלפי התנהגות שאינה רצויה מבחינתו. הילד צריך להבין שיש גבולות, ולכן כדי להציב אותם השתמשו ביצירתיות שלכם. בכדי לקבל הדרכה פרטנית, ניתן בהחלט לחשוף את הילד לרופא השיניים, לצורך הדרכה של ניקוי נכון של השיניים. כדאי לתת לרופא להסביר לילד את ההשפעה הטובה של ניקוי השיניים על הבריאות שלו, בדומה לחינוך שניתן לילדים בנושא עישון.

שמירה על שגרה

לסיכום, חינוך ילדים לפעולה של צחצוח שיניים היא לא פשוטה, אולם במספר צעדים פשוטים ניתן בהחלט לעשות זאת. הקפידו לשמור על שגרת צחצוח קבועה גם אם הילד נרדם לאחר פעילות או אם הוא מסרב, כל זאת בכדי להטמיע את ההרגל החדש בחייו.

נגישות