ספורטאי טבעוני? לא קשה כמו שנראה

אורח חיים טבעוני מזמן לא מעט אתגרים, וזאת בשל הימנעות מצריכה של בשר וחלב, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בספורטאים. מה ניתן לעשות בכדי ליצור איזון? להלן הפרטים.

טבעונות וספורט: כך תוכל להתגבר על הקשיים

הסתגלות לאורח חיים טבעוני הוא אתגר לא פשוט. הוא הופך למורכב עוד יותר כאשר מדובר בספורטאים פעילים, וזאת בשל המחסור בברזל, בשר וחלב אשר הם מרכיבים חשובים מאוד לצורך בנייה של השריר, כמו גם החלמה מפציעות בעקבות אובדן סידן. על כן, הסתגלות לאורח החיים הזה מחייב נקיטת צעדים, אותם יש לבצע באמצעות אנשי מקצוע מומחים לתחום הספורט והתזונה. באמצעות תזונאי ספורט תוכלו כספורטאים לסגל את התפריט באופן המותאם לכם. בשל המודעות ההולכת וגוברת לנושא של טבעונות, ניתן לראות כי בשנים האחרונות החלו לפתח תוספים ייחודים המותאמים לספורטאים. מוצר ייחודי בעבור ספורטאים טבעונים היא אבקת חלבון לספורטאים אשר פותחה מתוך מטרה לספק לספורטאים מנה כפולה של חלבון, לצורך בניית מסת שריר. מדובר באבקה ייחודית עשויה מן הצומח, ולכן כספורטאים טבעונים תוכלו להיות בטוחים כי אתם מקבלים את מנת החלבון החשובה בעבור אימוני סיבולת ואמוני כוח.

מתכונים טבעונים בעבור ספורטאים

כדאי לדעת כי יש היום מגוון רחב של מתכונים טבעונים אותם ניתן לאתר ברשת, ובכך לבנות תפריט טבעוני המותאם לאורח החיים שלכם כספורטאים. מדובר במתכונים אותם כל אחד יכול להכין בבית, אולם חשוב לבחור בחומרי גלם איכותיים וכן להקפיד על ארוחות מסודרות. נוסף לכך, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לצורך ביצוע של בדיקות דם תקופתיות, בכדי לבחון האם ישנם חוסרים כמו ברזל, ובהתאם לכך להתאים את התפריט בשילוב של תוספי תזונה לצורך שיפור היכולת כמו גם התאוששות. חשוב לזכור כי תזונה טבעונית חכמה מבוססת על כל אבות המזון בשילוב של זרעים, קטניות ופירות. מאחר ומזון צמחי עשיר בפחמימות, ניתן לספק לגוף את האנרגיה הדרושה לו לצורך ביצוע של פעילות גופנית מאומצת. נוסף לכך, חשוב מאוד להיעזר גם בוויטמינים (בייחוד ויטמין C)   בשל המחסור הנוצר בשל התזונה הטבעונית, ועל כן גם על כך יש לשים את הדגש בעת בנייה של תפריט תזונה, כולל שימוש בחומצות אמינו.

תזונה טבעונית בעבור ספורטאים – כל אחד יכול

לסיכום, עצם היותכם ספורטאים וטבעונים אינו מבטל האחד את השני. שימו לב להקדיש היטב לגוף שלכם, לצורך מזון עשיר בחלבונים ושומן צמחי וכן להקפיד על ביצוע של בדיקות תקופתיות אצל הרופא שלכם כמו גם לבחון את תוספי התזונה המתואמים לספורטאים כמו אבקת חלבון, כל זאת בכדי לספק לגוף את האנרגיה לצורך ביצוע פעילות ספורטיבית רציפה. זכרו, איזון הוא שם המשחק ועל כן כל ספורטאי יכול לסגל את ההרגלים הללו בחיי היום יום.

נגישות