טיק טוק: האם יש באפליקציה ערך מוסף?

אין ספק כי השנה האחרונה הייתה בסימן אפליקציית טיק טוק אשר הופכת לאחת הפלטפורמות החברתיות החזקות ביותר בעולם. אולם, לא רבים מבינים את הכוח של האפליקציה מבחינה חברתית, שיווקית ופרסומית. מהו ערך המוסף? יצאנו לבדוק וחזרנו עם התשובות.

טיק טוק: האפליקציה שמשגעת את העולם

בשנה האחרונה כמעט ולא היה ניתן להתחמק מאפליקצית טיק טוק. האפליקציה החברתית אשר מאפשרת לשתף סרטונים בין אנשים הפכה לנפוצה מאוד בקרב ילדים בין הגילאים 8-16. הסיבה לכך פשוטה: מדובר באפליקציה ידודתית למשתמש אשר מאפשרת להעלות סרטונים קצרים באורך של 15 שניות, בליווי של אפקטים הכוללים מוזיקת רקע וכן פילטרים. אולם, מעבר להיותה אפליקציה חברתית לילדים היא גם בעלת ערך מוסף בל יתואר בעבור קמפיינים פרסומיים, בשל מספר המשתמשים ההולכת וגדל לא רק בחתך הגילאים הזה אלא גם בעבור מבוגרים.  אפליקציית טיק טוק הפכה פופולרית מאוד בשנים האחרונות בשל היותה נוחה למשתמש, אך גם בשל הכוח האדיר שלה: באמצעותה ניתן להעביר מסרים חברתיים, וכן להשתמש בפלטפורמה באופן חיובי.

מהו ערך המוסף של האפליקציה?

מאחר ורוב המשתמשים באפליקציה הם ילדים, אין ספק כי ניתן באמצעותה להשפיע ולהעניק לילדים ערך מוסף במגוון נושאים. עדות לכך ניתן היה למצוא בקמפיינים בישראל מצד החברות המובילות במשק אשר השתמשו במובילי דעת קהל, דוגמניות וכן בלוגריות לצורך מסרים אודות העצמה נשית ודימוי גוף חיובי. נוסף לכך, באפליקציה לאחרונה רץ קמפיין המעודד נשים וגברים להתאחד יחדיו כנגד אלימות נגד נשים. בארה"ב האפליקציה צוברת תאוצה בהקשר פוליטיים, כאשר לא מעט משתמשים מחליטים להיעזר באפליקציה לצורך העברת מסרים הנוגעים לאחדות והחשיבות של הצבעה (הבחירות לארה"ב יתקיימו בנובמבר הקרוב).  גם בישראל גופי שידור כמו רשת ובפרט תוכנית הצינור משתמשים באפליקציה לצורך העברת מסרים לקהל הרחב, ועל כן מדובר באפליקציה בה ניתן להשתמש לא רק לצרכי פנאי אלא גם בעבור העברת מסרים של העצמה, חיזוק ותמיכה, ואין ספק כי אנשים בעלי חשבון פופולרי באפליקציה יכולים להשפיע השפעה רבה על החינוך של הילדים.

למידה של טיפים – באופן קל ופשוט

מעבר להיותה אפליקצית ריקודים, באמצעות טיק טוק ניתן ללמוד לא מעט נושאים. כך לדוגמא, אחד החיפושים הפופלרים ביותר באפליקציה הוא איך לסדר את המיטה בחמש דקות, כמו גם טיפים אודות ארגון וסדר. מדובר בסרטונים אשר הפכו להיות ויראלים, בהתאמה מוחלטת לטעם הצרכן. אם בעבר הקדשנו זמן, כיום רבים מאיתנו רוצים ללמוד כמה שיותר מהר. לכן, הפכה אפליקציית טיק טוק לפופלרית במיוחד הן בעבור קהלים צעירים והן בעבור קהלים מבוגרים. ע"פ הערכות, טיק טוק עתידה בקרוב מאוד להפוך לאפליקציה המובילה בעולם – ועל כן ניתן להשתמש בה לא רק בכדי להעלות סרטונים שלנו רוקדים אלא גם לצורך העברת מסרים חיובים, אותם ניתן להפיץ למילוני בני אדם ברחבי העולם.

נגישות