שעת כושר: אימונים שמתאימים לילדים ובני נוער

זה נכון שהילדים של שנת 2020 מבלים זמן רב מול מסכים. אבל אם אתם מצליחים בכל זאת לשכנע את הילדים לבצע אימוני כושר, כדאי שתבחרו אימונים שמתאימים לילדים ובני נוער התורמים לגופם ובריאותם. אז מדוע חשוב לבצע פעילות גופנית? ואיזה אימונים מתאימים לילדים? הנה המידע החשוב:

הסיכון שבחוסר פעילות גופנית

פעילות גופנית לילדים ובני נוער מומלצת באופן כללי, ובעיקר בימים הללו, שבהם הילדים נמצאים בבית. ילדים בגילאי 3 עד 6 חייבים להניע את הגוף כדי למנוע השמנה ובעיות בריאות. עבור ילדים בגיל זה מתאימה פעילות בגני משחקים כמו עליה וירידה ממתקנים, קפיצות על טרמפולינה, משחקי כדור וכולי. מי שיש לו חצר, יוכל לעשות שימוש בטרמפולינה ביתית. קפיצה על טרמפולינה עוזרת לחזק את העצם, להגמיש את הגוף ולהוריד במשקל.

אימונים לילדים מגיל 6 ומעלה

עבור ילדים מגיל 6 ומעלה מתאימה פעילות בעצימות גבוהה יותר, לכן מומלץ לבצע אימוני התנגדות, להצטרף לחוג התעמלות קרקע או לקבוצות כדורגל או כדורסל. אימונים כאלה יסייעו להוריד במשקל, לשמור על יציבות ולחזק את השלד.

לבני נוער מומלץ לבצע פעילות אירובית בעצימות בינונית כ3 ימים בשבוע. פעילות אירובית תחזק את השרירים ותעזור להתמודד עם מתח וחרדות. אימונים מתאימים לחיזוק הגוף והנפש כוללים ריצות ספרינט, קפיצות למרחק או לגובה, כדורעף, ריקוד וכדומה.

טרמפולינה ביתית

כמה תרגילים לילדים ונוער שאפשר ליישם בכל מקום, גם בבית:

הליכת סרטן

תרגיל שמחזק מאד את הישבן ואת הירכיים ועובד על העלאת סיבולת לב ריאה, יציבות ושיווי משקל: הליכת סרטן מתחילה בישיבה על הרצפה, הנחת כפות רגליים וידיים על הרצפה תוך שפיפה והתקדמות מצד אחד לשני, ממש כמו סרטן שהולך על החוף. בצעו את ההליכה ימינה ושמאלה 8 פעמים באותו מנח. התרגיל יחזק את שרירי הבטן,  חגורת הכתפיים ושרירי הרגליים.

הליכת דוב

התרגיל מסייע לחזק את הבטן, לחזק את חגורת הכתפיים והגב. כדי לבצע את התרגיל יש לעמוד בפיסוק רגליים וידיים על הרצפה כשהעקבים באוויר. כופפו את הברכיים והעלו ישבן לכיוון מעלה תוך הנחת כפות ידיים על הקרקע. כעת התקדמו קדימה ואחורה עם יד ורגל מנוגדות בצעדים גדולים. חזרו על התרגיל 8 פעמים.

פלאנק

פלאנק של 30 שניות יתרום מאד לחיזוק שרירי הגב והבטן. תרגיל כזה מבצעים כשהרגליים והידיים נשענות על הרצפה (כאילו לשכיבת שמיכה) והגוף ישר כמו קורה. מחזיקים במנח למשך 30 שניות. חזרו על התרגיל 4 פעמים.

אימון טבטה

אימון טבטה הוא אימון אירובי בעצימות גבוהה שכולל תרגילי מאמץ משתנים. התרגילים נמשכים 20 שניות עם מנוחה של 10 שניות למשך ארבע דקות. על התרגילים חוזרים מספר פעמים תוך מדידת זמן. ברשת תמצאו מגוון אפליקציות לאימון שכולל הנחיות לתרגילים, מוזיקה וטיימר. משך האימון 60 דקות. היו דוגמא לילדים: בצעו עמם אימוני כושר ותוכלו לסלול דרך חדשה ובריאה.

 

בהצלחה!

נגישות