כך תהפכו את החינה לאירוע בלתי נשכח

טקס החינה הוא טקס מוכר ופופולרי בעיקר בקרב עדות המזרח. את החנה חוגגים בצפון אפריקה, בהודו, בעיראק ובשאר מדינות מזרחיות או אפריקאיות. בישראל ממשיכים לקיים את הטקס עד היום, למרות שמדובר במסורת שנחשבת עתיקה. כך הפכה החגיגה לדרך נפלאה להתכונן ליום הגדול – הלוא הוא החתונה – בעוד שאת החינה חוגגים האנשים הקרובים ביותר לחתן ולכלה. בטקס מסוג זה מעניקים מתנות לזוג האוהב, רוקדים ואוכלים אוכל עדתי טעים, ומורחים את חומר החנה (חומר משחתי שמיוצר מעלים מיובשים של צמח בשם 'כופר לבן') האדמדם על כפות ידיהם של החתן והכלה בצורה עגול. המריחה היא סמל לסגולה, פוריות, הצלחה וזוגיות טובה.

על המסורת

יש האומרים כי מקור טקס המריחה מגיע דווקא מאירופה שם שבטים צפון אפריקאים שהיגרו לגרמניה סמנו עצמם בעיטורים וסמלים. ובכול זאת יהודים ממוצא מזרחי חוגגים את הטקס הצבעוני והמשמח הזה כמעט תמיד. אבל כיצד משדרגים את החגיגה? ואיך מארגנים מסיבה מקורית וחוגגים גם בקורונה? הנה כמה טיפים למארגנים:

שמלות ותלבושות

כל מי שנכח בחייו בחנה יודע כי הטקס מלווה תמיד במצעד חגיגי של תלבושות מסורתיות,  ריקודים, צהלולים ומריחת החינה על כפות ידיהם של החתן והכלה ושל האורחים. בין היתר מומלץ לבחור שמלות לחינה בסגנון נוצץ ומפואר ולחלק אביזרים מיוחדים למוזמנים כמו תרבוש טורקי, מניפות או צעיפים צבעוניים שיוסיפו המון צבע לאירוע. כיום אפשר למצוא מגוון שמלות בעיצוב אישי כמו הכפתן המסורתי ממרקו, ועד שמלה גדולה בשם קשווה אלכבירה.

כך תהפכו את החינה לאירוע בלתי נשכח

בחירת אוכל טעים, עדתי ומיוחד

חינה היא טקס שנחגג בעדות שונות החל מהעדה המרוקאית עד ההודית. המארגנים מגישים אוכל עדתי כמו קוסקוס או דגים, כופתאות מיוחדות, סיגרים, עלי גפן מגולגלים עם אורז וכולי. מצאו דרך לייחד את האוכל ולהפוך אותו לצבעוני מלא טעמים ובעל נראות מיוחדת. לדוגמה: את הקוסקוס המסורתי אפשר להגיש גם בגרסה מתוקה עם אגוזים שקדים ותמרים. את עלי הגפן אפשר להגיש בליווי מטבל צזיקי לניחוח יווני. מנות כמו סיגרים ופסטלים מטוגנים, קובה מטוגן, קבבונים ועוד – אפשר להגיש כמתאבנים.

איתור ועיצוב לוקיישן לאירוע

בחרו אולם אירועים שפועל ע"פ התו הסגול שמתאים לקיום אירוע בקורונה. אם לפני הנגיף הייתם בוחרים אולם שמאפשר אינטימיות, כעת יש לשים את הדגש על מרחב. וודאו כי השולחנות מסודרים ע"פ ההנחיות, כי המקום מאוורר או פתוח והתאימו את העיצוב והתפאורה למצב בצורה קלילה. לדוגמא: אפשר לחלק בכניסה לאולם מסכות קורונה צבעוניות או כאלה שמודפסים עליהן שמות החתן והכלה. הכינו הזמנות צבעוניות ונוצצות לטקס והנחו את האורחים בצורה רהוטה לגבי ההנחיות לקיום אירועים בצל הקורונה.

סיכום

בחרו מוזיקה מתאימה, פרחים ונרות לקישוט האולם, הכינו דוכנים צבעוניים עם עוגיות מסורתיות וקינוחים, ותוכלו לארגן חגיגה צבעונית ובלתי נשכחת.

נגישות