יום ירושלים: סיורים ופעילויות לילדים

בתחילת חודש יוני (כ"ח באייר), נציין את יום ירושלים, על מנת לחגוג את איחודה של העיר בתום הקרב במלחמת ששת הימים. לא מעט אנשים מעניקים ליום זה משמעות רבה, ועל כן לוקחים את הילדים לפעילויות בירושלים ומלמדים אותם את ההיסטוריה של העיר. אם גם אתם מעוניינים להעניק לילדיכם מבט אל ההיסטוריה, תוך חוויה מהנה ומיוחדת לצד תכנים חינוכיים, יש לנו כמה רעיונות והצעות בעבורכם.

יום איחוד ירושלים

יום ירושלים נחשב לחג לאומי, והוא קרוי בשמות נוספים כמו "יום איחוד ירושלים", "יום חירות ירושלים" ואפילו "יום שחרור ירושלים". ביום זה נערכים טקסים שונים בעיר עצמה, טקסי זיכרון לנופלים במלחמת ששת הימים ואירועים נוספים באזורים שונים בארץ. על מנת שתוכלו להעביר את הסיפור לילדיכם באופן האידיאלי ביותר, כדאי להגיע אל ירושלים, לטייל בעיר העתיקה ולבקר באנדרטות השונות המצויות בעיר. מוטב ליצור קשר עם חברה להשכרת רכב לטווח ארוך, על מנת שתוכלו להגיע לעיר בנוחות המרבית ולהימנע משימוש בתחבורה הציבורית.

פעילויות ליום ירושלים

היכן כדאי לבקר בירושלים?

כדי להעביר לילדים את האווירה הייחודית של ירושלים, כדאי לסייר באזור העיר העתיקה, לרבות ביקור בכותל המערבי. מומלץ לקיים פעילות ביתית בטרם הגעתכם לאזור, כשבמהלכה תבקשו מהילדים לכתוב על דף חלומות ומטרות שונים. לאחר מכן, בקשו מהילדים לבחור חלום או מטרה אחת, משהו שהם מאוד רוצים שיתגשם, ולאחר שיבחרו, אפשרו להם לעצב פתק ייחודי, אותו הם ייקחו עמם לכותל המערבי ויניחו בין האבנים.

אם תיכנסו לעיר העתיקה דרך שער יפו, תוכלו להתרשם מהבנייה הייחודית של השער והחומה שלצדו. שער יפו הוא בין השערים החשובים ביותר בתולדות ירושלים, והוא מהווה אבן דרך משמעותית במיוחד. המשיכו ללכת אל תוך העיר, ותוכלו לחזות ביופיו של מגדל דוד, שכיום הוא מוזיאון ייחודי שמותאם לכל המשפחה. כדאי לברר מבעוד מועד אילו פעילויות מתקיימות במוזיאון, ולרכוש כרטיסים מראש.

שער נוסף שכדאי לבקר בו הוא שער ציון, ששוכן קרוב לרובע היהודי. בשער עצמו ישנו שלט המהווה זיכרון לחללים וללוחמים שלחמו באזור, כשניתן אף להבחין בסימני כדורים: עדות למלחמה שהתחוללה בירושלים. כמו כן, כדאי לסייר ברחובות הרובע היהודי, בסמטאות הקטנות והקסומות וליהנות מנוף ירושלמי אמיתי והיסטורי. באזור תמצאו לא מעט ממצאים ארכאולוגיים, כשניתן לקרוא עליהם ברחבי הרשת ולהעמיק את הידע.

פעילות ליום ירושלים

אם לא מתאפשר לכם להגיע לירושלים, תוכלו לקיים פעילויות ביתיות בנושא, ולסייע לילדים ללמוד על אודותיה של עיר הבירה שלנו.

בניית החומה

רכשו בחנויות היצירה המוכרות ציוד לעבודות יצירה עם ילדים אבני פסיפס כמו גם קרטון קשיח או קרטון ביצוע, ותנו לילדים ליצור את חומת ירושלים באמצעות האבנים. במהלך הפעילות תוכלו לספר להם כיצד נבנתה ירושלים ואילו פעולות נעשו כדי לשמור עליה ולשחרר אותה מכיבוש זר.

טריוויה משפחתית

אספו מספר שאלות ידע על ירושלים, והכינו מראש כרטיסיות עם שאלות לפי רמות קושי. כל בן משפחה לוקח כרטיסיה ועליו לענות על השאלה. גם אם הילדים אינם יודעים את התשובה, בקשו מהם לחפש את התשובה ברשת, כך יוכלו ללמוד על הנושא באופן המיטבי.

 

יום ירושלים הוא יום חג לעם היהודי, ועל כן חשוב לציין אותו כמו גם ללמד את הילדים על אודות איחודה של ירושלים וההיסטוריה שעברה העיר. יש לא מעט דרכים לעשות זאת, לכן מוטב לבחור את הדרך האידיאלית ביותר בעבורכם.

נגישות