אנגלית? יותר קל משחשבתם

לימודים והשכלה הם פתח לתעסוקה ואפשרויות להתפתח בעתיד, לכן זה לא מפתיע שהורים רבים בוחרים להשקיע בלימודיהם של הילדים מעבר למסגרת בית הספר, ובייחוד ברכישת השפה האנגלית. מעבר לעובדה ששפה זרה שנלמדת בקרב ילדים משפרת את יכולותיהם הקוגניטיביות, היא פותחת עבורם דלתות בעתיד, ובמיוחד בעולם העסקים, בו היא מהווה שפה עיקרית.

כיום, ידיעת השפה האנגלית היא חשובה מאין כמותה, אבל איך ניתן ללמד את הילדים אנגלית? מסתבר שזה הרבה יותר קל משחשבתם.

מחנה קיץ בארצות הברית

דרך נהדרת ללמוד לדבר אנגלית תוך פעילויות שגרתיות, ומבלי להיעזר במסגרת בית הספר, היא באמצעות שהות במחנה קיץ בארצות הברית. תקופה עשירה בפעילויות, אתגרים, טיולים ואטרקציות, כשכולם מתנהלים בשפה האנגלית, היא הזדמנות פז עבור הילדים שלכם. לא רק שמדובר במחנה עם שלל פעילויות מהנות ואינטראקציה עם ילדים דוברי אנגלית, אלא גם שהילדים ילמדו מילים חדשות, יכירו את כללי התחביר השונים ומבלי לשים לב, הם ידברו אנגלית ואפילו ברמה די גבוהה.

קריאת ספרים באנגלית

אחת המשימות שהילדים מקבלים בשיעורי האנגלית בבית הספר, היא הגשת בוק-רפורט, במהלכה עליהם לקרוא ספר באנגלית ולהגיש עבודה בנושא. בכדי להנעים את המשימה, תוכלו לרכוש לילדים ספרים מעניינים באנגלית, כמו ספרי ילדים מוכרים או סיפורים אהובים על ילדים.

כמו כן, רצוי להכין את הילדים למשימות הללו, וכבר מגיל צעיר לאפשר להם לקרוא ספרים באנגלית, כך שכשיקבלו משימות בבית הספר – השפה לא תרתיע אותם כלל וכלל.

משחקים משפחתיים

אם תרצו להעניק לילדים דוגמה אישית ולקחת חלק פעיל ברכישת השפה, תוכלו לרכוש משחקי קופסה או להכין עבודות יצירה שמטרתם להקנות לילדים את השפה האנגלית. בסופי שבוע, או אחר הצהריים, תוכלו לערוך טורנירים משפחתיים, מה שידרבן את הילדים לשחק במשחק ולהתמקצע בו.

דרך נוספת היא להכין משחקים בהתאם לרמתו של הילד. מה זה אומר? אספו אוצר מילים חדש שהילד עדיין לא מכיר ורכשו כרטיסיות או בריסטולים קטנים. על כל כרטיסייה תוכלו לכתוב את המילה ובכרטיסייה נוספת את הפירוש. כך תוכלו לשחק יחדיו משחק שמזכיר את משחק הזיכרון,  תוך רכישת אוצר מילים חדש. ברגע שהילדים מכירים את שלל המילים שבחרתם, תוכלו להכין כרטיסיות חדשות, עם מילים נוספות ומאתגרות יותר.

האזנה לשירים

רכישת שפה באמצעות שמיעה, היא אפשרות לא רעה בכלל. הילדים אוהבים אמנים מרחבי העולם? מעולה! תנו להם להאזין למוזיקה ובקשו מהם לתרגם את השירים ולהבין את משמעותם. בכדי לדרבן את הילד לעשות זאת, תוכלו להאזין לשירים יחד איתו, ללמד אותו כיצד לתרגם מילים במילונים מקוונים ויחד תוכלו לתרגם את השיר ולהבין את משמעותו.

צפייה בטלוויזיה

אמנם הביקורות על צפייה בטלוויזיה לילדים אינן מזהירות, אבל יחד עם זה, צפייה בסדרות או סרטים באנגלית יכולה לסייע לילד לרכוש את השפה ולשפר אותה. כל עוד התוכן שהילדים יצפו בו יעניין אותם, הם ימשיכו לצפות בסדרות ולהיות קשובים לעלילה – גם אם היא באנגלית.

 

רכישת השפה האנגלית אמנם נתפסת כמשימה לא פשוטה, אך אפשרית. כדאי לדעת שהטמעת השפה תיעשה באופן המיטבי בגילאי הילדות. לא רק שבשלב זה הילדים קולטים את השפה טוב יותר, אלא גם שרכישת השפה בגיל צעיר תעניק לילדים ביטחון עצמי בשימוש בשפה זו. חוץ מזה, ידיעת שפה נוספת מאפשרת לילד לחשוב בשפה זו, מה שלחלוטין מסייע לשפר את ידיעתה. בחרו בדרכים האידיאליות ביותר עבור ילדיכם ואפשרו להם ללמוד אנגלית ביעילות.

נגישות