העבודה החשובה של משפחת אדרעי: רפי איל ומשה הופכים עולמות למען נוער בסיכון

המאבק לגבי סיכוי שווה בעבור נוער בסיכון אינו נשמר רק בעבור מוסדות הממשלה אלא בעיקר אצל ארגונים ועמותות שחרטו על דגלן לספק את התמיכה בעבור אוכלוסייה מיוחדת זו. למעשה, בשנים האחרונות המודעות לגבי הקשיים של נוער המוגדר כנוער בסיכון ע"י רשויות הרווחה נמצא במגמת עלייה, לא מעט בזכות סיפורים שמגיעים לתקשורת אודות נערים  ונערות שמפסיקים את הלימודים שלהם או נאלצים לגשר על הפערים באמצעות מציאת פתרונות טכנולוגיים, לא מעט בעקבות מגפת הקורונה אשר גרמה להגדלת הפערים בין נערים ונערות בסיכון לבין בני נוער המתגוררים באזורים המוגדרים כאזורים בעלי אשכול סוציו-אקונומי גבוה. עמותת אדרעי של האחים רפי אדרעי, איל אדרעי וכן משה אדרעי מהווה ללא ספק את אחת מהעמותות המובילות בתחום, וזאת כחלק מעבודה חשובה המתבצעת לכל אורך ימי השנה למען נוער בסיכון.

שפע של פעילויות למען בני נוער בסיכון

העבודה של רפי אדרעי עמותת אחינועם כמו גם המתנדבים מתבצעת לכל אורך השנה, במגוון רחב של ערים ועם שימת דגש על ערי הפריפריה. בין הפעילויות ניתן למצוא בין היתר חלוקת מלגות, חלוקת מחשבים, בנייה של תוכניות פיתוח אישי שנועדו לממש את הפוטנציאל הטמון בכל תלמיד וכן ליווי המתבצע לכל אורך הדרך – החל מגילאים צעירים ועד השתלבות בשוק התעסוקה. מייסדי העמותה חרטו על דגלם לספק לכל ילד את ההזדמנות לממש את הפוטנציאל הגלום בו – לא משנה מאילו נסיבות הוא מגיע. על כן, הפעילות המבורכת של העמותה הצליחה לספק לאלפי בני נוער מעטפת מלאה שמגיעה לידי ביטוי הן בשורה של תוכניות המתבצעות לכל אורך השנה אבל גם ע"י ליווי אישי המתבצע באמצעות מתנדבים וכן תורמים שמבינים את החשיבות של העמותה בכל הקשור לטיפול בבני נוער בסיכון. ע"פ הערכות בישראל מוגדרים מעל ל 300,000 בני נוער כבני נוער בסיכון, כאשר הסיכוי שלהם לסיים את הלימודים עם תעודת בגרות מלאה או להשתלב במקומות עבודה נחשבים הוא קטן בעשרות אחוזים מאשר ילדים שמגיעים מאשכולות גבוהים. בדיוק לשם כך פועלת העמותה ומייסדה שרואים בכל בן נוער את דור העתיד שזקוק לקבלת תמיכה וסיוע, לטובת הגשמה עצמית.

העבודה החשובה של משפחת אדרעי: רפי איל ומשה הופכים עולמות למען נוער בסיכון

הטמעה של אמצעים טכנולוגיים לטובת צמצום פערים

צמצום פערים בחברה הישראלית הוא אחד הנושאים הבוערים והחשובים ביותר על סדר היום, בייחוד לאחר מגפת הקורונה שהובילה להגדלת הפער בעקבות מחסור במחשבים כתוצאה מהמעבר ללמידה מרוחקת. עמותת אחינועם הייתה מהעמותות הראשונות שהבינו את החשיבות של טכנולוגיה בכל הקשור לצמצום פערים ועל כן אחד המהלכים הבולטים היה חלוקה של מחשבים אשר התבצעה בכל רחבי הארץ ועם שימת דגש על אזורי הפריפריה. העמותה ממשיכה לגייס מחשבים מהציבור – בין אם מדובר במחשבים חדשים או מחשבים שעברו חידוש, מתוך מטרה למסור אותם לידי התלמידים  ובהתאם לגרום לצמצום פערים בחינוך שיגיע לידי ביטוי גם בשוק התעסוקה. בעידן שבו הטכנולוגיה הופכת לחלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים, גם לבני נוער בסיכון יש את היכולת ליצור הזדמנות שווה – בחסות הטכנולוגיה שמצליחה לצמצם פערים ובהתאם לכך להוביל לתמהיל שבמסגרתו כל תל תלמיד יכול לממש את הפוטנציאל הגלום בו.

לסיכום, באמצעות עבודה קשה ומסירות רבה כלפי בני נוער בסיכון מצליחה עמותת אחינועם לסייע מדי שנה לאלפי בני נוער בסיכון להגשים את עצמם וזאת באמצעות פיתוח של תוכניות חברתיות המעניקות להם את ההזדמנות ליצור את החיים שהם רוצים לעצמם, ללא תלות ברקע המשפחתי או החברתי מהם הם מגיעים.

נגישות