תספורות לילדים שאפשר לעשות בבית – ובקלות!

ילדים אשר צריכים להסתפר לא תמיד ששים לעשות זאת: יש את הילד שמפחד מהספר או את זה שירצה שרק אמא או אבא יגעו לו בשיער, ויש את הילד שרוצה להשאיר שיער ארוך. בנוסף לכך, לא תמיד יש זמן להגיע למספרה – מה שמותיר ילדים עם רעמת שיער שצריך לסדר. גם נושא הכינים בגני ילדים ובתי ספר דורש טיפול ולעיתים רבות גם את קיצור השיער. אז איך אפשר לספר ילדים בבית? הנה כמה שיטת קלות לביצוע המלאכה:

הכנת כלי העבודה

כדי לספר ילדים כדאי שתהיה לכם מכונת תספורת טובה וזוג מספרי ספרים טובים. במגזין shavers תוכלו למצוא טיפים ועצות לשימוש במכונות תספורת וטיפים לרכישת מספריים טובים.

תספורת בנים קצוצה עם מכונת תספורת

מכונת תספורת היא כלי שקל מאד להפעיל ולהבין. לאחר שהחלטתם איך תראה התספורת של הילד ועד איזה רמה תרצו לקצוץ את השיער: תוכלו לקנות או לשאול מכונת תספורת טובה שתשמש אתכם גם בהמשך.

מכונה טובה תעלה בין 1,000 שקלים עד 5,000 שקלים והיא מספקת מספר אופציות ודרגות קיצוץ החל מדרגה 0 שהיא הקרובה ביותר לקרקפת ויכולה ממש לגלח את השיער, עד דרגות גבוהות יותר לקבלת שיער קצר מאד או ארוך יותר בחל העליון של הראש.

חשוב לבחור מכונה שאפשר באמצעותה לעבוד על החלק האחורי של השיער. נסו להביט בתמונות של תספורות וסגנונות שונים עם הילד שצריך להסתפר ובחנו תספורות שונות המתאימות לילדים.

את התספורת הקצרה מתחילים לאחר שהחלטתם עם איזה מספר במכונה תרצו להתחיל. בדרך כלל מתחילים ממספר גבוה (בתספורת בנים) כמו למשל מספר 3. כעת מתחילים לספר את הילד מאזור הפאות לכיוון מעלה כאשר באזור הפאות וקרוב לחלק התחתון של הראש ליד הצוואר: יש לדרג מעט את השיער. המטרה לחבר בין שני חלקים: ארוך יותר למעלה וקצר יותר באזורים התחתונים. כדי לגזור את החלק האחורי יש להוריד את המספר במכונה לספרה 2 ולהמשיך תוך דירוג.

את הפוני אפשר לגזור עם מספרי ספרים טובות ולעשות זאת בעדינות רבה כדי לא לשרוט את המצח. באזור האוזניים צריך להשתמש במכונה עם מספר נמוך יותר תוך קיפול האוזניים מטה. חשוב לגלח יותר את האזור הזה כדי שהילד לא יסבול משערות מציקות.

רעיונות לתספורות בנים

יש כמה סגנונות תספורת לבנים כאשר חלק מהתספורות קלאסיות וחלקן אופנתיות. הנה כמה דוגמאות לתספורות קלות שאפשר לעשות בבית ועם מכונה:

מוהוק – תספורת הידועה בשיער קצוץ בכל החלק העליון והקדמי של הראש עם השארת חלק תחתון כמו זנבון על העורף. כדי לבצע את התספורת אפשר לספר את כל הקרקפת עם מכונת תספורת תוך שימוש בדרגה מספר 1 ולהותיר זנב שיער בחלק התחתון.

מארינס – תספורת קלאסית ונפוצה בקרב ילדים המשאירה את החלק העליון קצר במעין צורה מרובעת באזור העליון והמצח, וחלק מגולח יותר באזור האוזניים והעורף. את התספורת מחלקים לשניים: חלק עליון עם מספר 2 במכונה וחלק תחתון עם מספר 1. הרעיון ליצר שני חלקים שנראים שונים יחסית ומעוצבים.

שיער ארוך – שיער ארוך גם הוא מחמיא לבנים בעיקר כשהם קטנים יחסית בגילאי 3-6 (ויש גם ילדים שלא מעוניינים לקצר את השיער מרצונם). שיער ארוך אין צורך לתחזק, רק לגזור לו מידי פעם בעזרת מספרי ספרים איכותיים ולאסוף בגומייה.

קצוץ מאד – בגילים מתקדמים יותר כמו למשל כשהילד הופך לנער או לאחר בר המצווה אפשר לספר את הילד עם שלב 1 במכונה, כדי לשוות מראה בוגר יחסית. תספורת כזאת לא צריך לתחזק והיא מספקת נוחות והרגשה אוורירית. בהצלחה!

נגישות