כדאי לדעת: תפקידו של רופא הילדים בחיי המשפחה

אם גם אתם הורים לילדים, כנראה שגם לכם יצא לראות אותם פעם או פעמיים חולים במחלות שונות ומפתחים תסמינים לא נעימים מבלי שתוכלו ממש לעזור להם מלבד להקל עליהם מעט. בגלל שמחלות אצל ילדים וצעירים זה דבר כל כך נפוץ, מרבית ההורים מסתמכים על הטיפול של רופא הילדים ומפקידים בידיו את האחריות הבלעדית כמעט לשלומו של הילד. מנגד, מרבית ההורים גם לא טורחים לברר מיהו אותו רופא ומה הרקע שלו וגם לא מתעמקים בשאלה החשובה מהו בכלל התפקיד של רופא הילדים בחיי המשפחה. הנה כמה נקודות בנושא שאולי לא יצא לכם לחשוב עליהן.

הכתובת הראשונה בכל מצב רפואי

קודם כל חשוב מאד לזכור שרופא הילדים הוא תמיד הראשון שתפנו אליו בכל מקרה רפואי שהוא. כלומר, הוא הראשון שתפנו אליו כאשר הילדים סובלים מצינון קל ואולי מעט חום, אבל גם זה שיסייע לכם במקרים של תסמינים חריגים, פציעות או תאונות חלילה ואפילו יגיש סיוע ועזרה ראשונה חיונית במקרים של אירועים נפשיים. נכון, לא צריך לחיות בפחד ולחשוב על הדברים הללו בכלל, אבל צריך להיות מוכנים תמיד לא צרה שלא תבוא. על כן חשוב לבחור כבר מההתחלה רופא ילדים מנוסה שאתם סומכים עליו ושקיבלתם עליו חוות דעת רבות ובאמצעות זימון תור באתר דוקתורים תוכלו למצוא רופא כזה במהרה בסביבת המגורים שלכם ולהגיע אליו בהקדם וללא כל דיחוי.

ההיכרות הראשונה של הילד עם הממסד הרפואי

עוד דבר שחשוב מאד לזכור זה שרופא הילדים שלכם הוא למעשה הרופא הראשון בחיים שהילד שלכם מכיר. אם הרופא הזה יהיה למשל חסר סבלנות, בעל כישורים מקצועיים לוקים בחסר וגישה בעייתית מול ילדים, סביר להניח שזה משהו שימשיך איתו הלאה לכל החיים ויגרום לחוסר אמון בסיסי בכל המערכת הרפואית. לעומת זאת, רופא סבלני, עם גישה טובה לילדים וכישורים מקצועיים מפותחים, יחזקו את האמון של הילד מגיל עיר במערכת הרפואית, מה שיאפשר לו ערוץ פתוח לטיפול עצמי ולחיים טובים ביותר בטווח הארוך. עליכם בתור הורים לדאוג שהרופא של הילד שלכם ישרה עליו בטחון ויראה לו עם הזמן כיצד שיתוף פעולה עם הרופא יכול לעזור לנו לחיות חיים בריאים יותר.

ערוץ מידע ישיר למצבו הרפואי של הילד בכל זמן

עוד תפקיד חשוב ביותר של רופא הילדים הוא מולכם ההורים. זכרו שתפקידו הוא לא רק לדאוג לבריאות הילד, אלא מחובתו לעדכן אתכם בכל רגע במצבו הבריאותי הפיזי והנפשי של הילד ולתת לכם מידע חיוני וייעוץ מקצועי לגבי טיפולים מומלצים או הנחיות אחרות (וזה גם מעוגן בחוק). רופאי הילדים יודעים שזוהי חובתם, אבל למרבה הצער יש לא מעט כאלו שקצת מזלזלים בזה ולא נותנים את מלוא המידע להורים מפאת חוסר סבלנות או אי רצון להלאות אותם.

מנגד, עליכם ההורים לזכור שזו זכותכם לדעת בכל זמן נתון מהו מצבו הרפואי של הילד וכדאי לדרוש את זה מהרופא שלכם אם אתם מרגישים שלא קיבלתם את כל המידע והייעוץ.

לסיכום

הורים לילדים דואגים לשמור על הבריאות שלהם במגוון דרכים, אך למרבה האירוניה בחירה של רופא לפעמים נעשית ללא מחשבה. זכרו שרופא הילדים הוא תמיד הכתובת הראשונה, שבעת המפגשים איתו תתעצב התפיסה של הילד לגבי הממסד הרפואי בכללותו ושהוא חייב תמיד למסור לכם את המידע המקיף ביותר על מצב הילד ולכן הוא חייב להיות תקשורתי ומשתף פעולה. בדקו את הדברים הללו מראש ותוכלו להבטיח את שלום הילדים.

נגישות