היתרונות במגורים בפריפריה למשפחות

כיום יותר ויותר משפחות מבינות שאת החלום לרכוש דירה במרכז הן כבר לא יגשימו בשנים הקרובות, וגם אם הן כן יגשימו, זה יהיה כרוך בהקרבה של שפיות, וזאת כי המשכנתא תהווה עננה מאיימת לאורך זמן, ועל כן רבים בחרו להתרחק ולשלם פחות – בחרו שלא להיות נתונים ללחצים כלכליים. כמו כן, מעבר להיתכנות כלכלית לרכוש דירה, קיימות סיבות נוספות לעבור אי שם לפריפריה. נשמע חלום? זוהי מציאות!

פעילויות העשרה

העובדה שמדובר בפריפריה אינה אומרת שמדובר במקום שכוח אל שאינו מעניק מענה תרבותי לגדולים ולקטנים, ואף הרבה פעמים ניתן לראות כיצד דווקא בפריפריה הרבה יותר אנשים משתפים פעולה עם מגוון אירועים שהעירייה (או המועצה) מארגנת, ולו כי יש פחות מבחר, כך שאנשים יותר שמים לב למה שכן קיים ובהתאם משתפים פעולה. כך למשל אם רק תבדקו, תמצאו שמתקיימות שלל פעילויות לילדים ולמתבגרים בחדרה, ולא רק שהן מתקיימות, אלא גם העלות זניחה, כך שהנתונים מצביעים על שיתוף פעולה נרחב מצד התושבים.

שיקולים כלכליים

אין זה סוד שבפריפריה יותר קשה להשיג עבודה ואף המשכורות יותר נמוכות, אך אין זוהי משוואה גורפת וכמובן שתלוי מהו העיסוק. כך למשל אם עובדים מהבית או כדיג'יי, הרי שהמעבר לפריפריה אינו אמור להשפיע על רף ההשתכרות. בנוסף, הרבה פעמים מקום מגורים חדש מציע אופציות תעסוקה שטרם נלקחו בחשבון. מה עוד? בפריפריה ההוצאות השוטפות יותר זולות, ולו כי יש פחות פיתויים, האווירה הכללית פחות דוחפת לבזבז ואף מגוון שירותים יותר זולים, קרי החינוך הבלתי פורמלי, החוגים של הילדים וכדומה. מכאן שאולי מרוויחים מעט פחות, אך גם מוציאים פחות, כך שסה"כ מדובר במשוואה מאוזנת.

שיקולים כלכלים למגורים בפריפריה

להתראות פקקים שלום מרחבים

אנשים רבים שחיים בלב ת"א ושעובדים בלב ת"א מעידים שגם להם לוקח כ40 דקות להגיע למקום העבודה, וזאת בשל הפקקים של הבוקר. אותם פקקים מעצבנים מדי יום ביומו, כך שכלל לא נעים לפתוח את היום בצורה שלילית. מכאן שאם עוברים לפריפריה עדיין אפשרי "לבלות" אותו פרק זמן על הכביש (ולו כי נעזרים בתחבורה ציבורית), אך בו זמנית נהנים מאיכויות ייחודיות שמאפיינות את הפריפריה. כך למשל בפריפריה נהנים ממרחבים של טבע ונופים, בהם רואים יותר חיות מאשר רכבים ואנשים. לאור הדברים, אם חסר לכם שקט וטבע, טוב לדעת שניתן להשיג כל זאת מבלי בהכרח להחליף מקום עבודה.

בין איכות לנוחות

כאשר עומדים לבחור מקום מגורים, חשוב להבדיל בין איכות לנוחות חיים, ופה נרחיב: כשגרים במרכז הארץ הכול הרבה יותר גדול ונגיש – ניתן לבחור את רשת הסופרים המועדפת, בארוחת הצהריים ניתן לקפוץ למסעדה החדשה, ניתן ליהנות מיותר תורים בקופות החולים וכדומה – רק צריך להושיט יד. מצד שני בפריפריה הכול מעט יותר מאתגר – צריך להסתפק ברשת הסופרים הנוכחית, יש פחות רופאים מקצועיים, התדירות של התחבורה פחות טובה וכדומה. מצד שני, היחסים עם השכנים יותר קרובים, לילדים יש יותר חברים בסמיכות לבית, בבוקר אין פקקים, העול הכלכלי פחות מעיק ועוד. מהי המסקנה? לעומת הנוחות של המרכז הפריפריה מציעה איכות חיים, ולכך אין מחיר.

נגישות