קורקינט חשמלי: יתרונות וחסרונות

בשנים האחרונות הפך הקורקינט החשמלי, מתחביב שניתן לראות בשוליים לעניין מיינסטרימי ונפוץ למדי ולמעשה לכלי רכב ככל כלי הרכב האחרים שניתן לראות על כבישי ישראל. מצד אחד, אילו המעודדים רכיבה על הקורקינט החשמלי, מדברים על עלויות זולות בכל השלבים השונים ועל נוחות באופן כללי, ומהצד השני של המתרס, מדברים המתנגדים על הסכנות הגדולות הקשורות בו. אז מהי האמת? האם מדובר על כלי תחבורה נוח וחסכוני מאין כמוהו או שמא מדובר על סכנה גדולה ודבר שרצוי להימנע ממנו בכל מחיר? ובכן, כמו הרבה הדברים האמת נמצאת איפשהו באמצע, אבל כדי שתוכלו לעשות בחירה מושכלת לפני שתחליטו לרכוש או לוותר עליו, ריכזנו עבורכם את היתרונות והחסרונות שברכישת קורקינט חשמלי.

יתרון – מחיר

אין ספק שכאשר מדברים על המחיר, הקורקינט החשמלי מנצח הרבה כלי רכב אחרים ובמיוחד כלי רכב פרטיים. הקורקינטים הכי יקרים יעלו עד כמה אלפי שקלים לכל היותר, כאשר כמובן שאין הוצאות על הדלק. המחיר היחיד על האנרגיה הוא ההטענה החשמלית שתעלה ככל היותר עד כמה עשרות שקלים בחודש, מחיר מגוחך ביחס להוצאות הדלק החודשיות שיכולות להגיע עד אלפי שקלים. כמו כן כמובן שאין צורך לשלם אגרת רישוי שנתית, לא טסטים ואפילו לא טיפולים מכניים מורכבים. במחירים הקיצוניים ביותר, תיקון של קורקינט חשמלי או של חלק ממנו יעלה כמה מאות שקלים. בעניין הזה אין ספק שקורקינט חשמלי הוא פתרון מצוין, במיוחד עבור מי שמתנייד בעיקר בעיר ולמרחקים קצרים. כמובן שניתן לעלות איתו לרכבות ולהגיע מעיר לעיר וכך מרוויחים התניידות מהירה גם כאשר אתם עוברים לעיר אחרת. בדומה לרכב, יש צורך במבחן רישוי כלשהו על לרכב עליו באופן חוקי, תוכלו למצוא מידע בנושא רישיון קורקינט חשמלי באתר הרלב"ד.

יתרון – מקום

אם יצא לכם לראות פעם קורקינט חשמלי, אתם בטח יודעים שמדובר בכלי רכב קטן מאד שגם מתקפל בדרך כלל, כך שניתן לאחסן אותו בנוחות בכל מקום והוא מלווה הרבה אנשים למקומות עבודה ולמוסדות הלימודים. לעומת זאת, כלי רכב מצריך תמיד חנייה, וכל מי שגר במרכז הארץ יודע שזה יכול להיות לפעמים עניין מאד מאתגר.

יתרון – ניידות ברמה גבוהה

במיוחד בערים קטנות, הקורקינט החשמלי מאפשר התניידות מהירה במיוחד ממקום למקום, כאשר ניתן כמובן להיכנס לסמטאות וכבישים צפופים.

חיסרון – בטיחות

ככל הנראה מדובר בחיסרון הגדול ביותר, שכן קורקינטים חשמליים הם כלי רכב מסוכנים במיוחד. הרוכבים חשופים לנפילות ופגיעות שעלולות להיגמר בשברים וחבלות חמורות וכמובן שהסיכון הגדול אפילו יותר הוא מעורבות בתאונה הם כלי רכב גדולים יותר כמו מכוניות, משאיות ואוטובוס וכן אופנועים וקטנועים. למרבה הצער, תאונות כאלו נגמרות הרבה פעמים בתוצאות קשות. מדי שנה מגיעים אל בתי החולים אלפי רוכבים בישראל בדרגות פגיעות ופציעות שונות ולמרבה הצער כלי הרכב הזה גם גובה הרוגים. חשוב לדעת שיש דרך לרכב נכון ולדאוג לתקינות הרכב, אך רבים לא מקנים חשיבות רבה לנושא.

חיסרון – לא מתאים לטווח ארוך

הקורקינט הוא נהדר, אבל אם יש לכם נסיעות על בסיס קבוע מחוץ לעיר, אתם ממש לא יכולים להסתמך עליו. זה יתאים למי שיכול לעלות על אוטובוס או רכבת ומשם להמשיך להתנייד עם הקורקינט, אבל הרבה פחות למי שצריך לנסוע ליעדים משתנים.

חיסרון – אין הגנה מפני מזג האוויר

כשאתם רוכבים ביום שמשי ונעים, הכל טוב ויפה, אבל מה קורה בימים הגשומים או לחלופין בימי החמסין במהלך השנה? אז אתם כבר בבעיה והרוכבים הוותיקים יודעים זאת היטב.

אם כך, כל שנשאר לכם הוא לעשות את השיקולים שלכם ולהחליט אם מדובר בכלי רכב שמתאים לכם. מה שלא יהיה, סעו בזהירות ושמרו על עצמכם!

נגישות