הורים – רוצים לעשות הסבת מקצוע? יש לנו כמה רעיונות בשבילכם

גברים ונשים בגילים שונים יכולים להתחיל כיום פרק חדש בקריירה שלהם, בלי לוותר על חיי המשפחה וזמן האיכות עם הילדים. אז איך עושים את זה ומהם המסלולים המומלצים? קבלו כמה רעיונות.

הרצון ללמוד מקצוע מתגמל ורווחי אינו חדש. זהו הגורם המרכזי לכך שאנשים מלכתחילה לומדים לתואר ראשון, עושים הסבת מקצוע או מעדיפים לימודי תעודה. עם זאת, כיום כבר ברור שהדלת לא נסגרת אפילו אחרי שמתחילים קריירה מסוימת.

מגוון רחב של אפשרויות זמין כיום לגברים ונשים בגילים שונים שרוצים להתחיל פרק חדש בקריירה שלהם. הסבת מקצוע מן הסוג הזה מוכיחה את עצמה גם בטווח הקצר מבחינת תחושת הסיפוק והאתגר, אך גם בטווח הארוך מבחינת הכנסות ומשכורות. אז איזה מסלולים הכי מומלצים ומה ההבדלים ביניהם? הנה כמה רעיונות שווים:

לימודי שוק ההון

לחיצת כפתור אחת היא הדבר היחיד שמפריד בינינו לבין שוק ההון. בגלל שורה ארוכה של אפליקציות, תוכנות מחשב ואתרי אינטרנט, כולנו יכולים כיום להתנסות בביצוע של פעולות מסחריות כאלה ואחרות בשוק ההון. לאחר מכן, כל מה שיישאר לנו לעשות זה רק לבצע תיקונים בתיק ההשקעות בהתאם למטרות שאותן אנו מנסים להשיג.

לימודי שוק ההון מאוד מתאים להורים עם ילדים ולבעלי משפחות. מלבד הלימודים במסלולי ערב או בימי שישי, ניתן לאחר מכן לעסוק בתחום בזמן הפנוי של ההורים ורק מתי שנוח להם. כמו כן, לימודי שוק ההון מאפשרים להשתלב בקלות באחד המקצועות המבוקשים ביותר בעולם.

לימודי נדל"ן

הרבה הורים רוצים לעשות הסבת מקצוע אחרי שהם קונים בפעם הראשונה בחיים שלהם דירה למגורים או השקעה. בסיטואציה כזו הם מגלים שאין להם מספיק ידע על נדל"ן, למרות שמבחינה תאורטית הוא יכול להפיק תשואה גבוהה מאוד.

לימודי נדל"ן פותחים פתח להשקעה עצמאית או לייעוץ עבור אנשים אחרים. זה מסלול הכשרה שמתאים גם כן לגברים ונשים בגילים שונים, ללא מחויבות לניסיון קודם. אחרי שלומדים לעומק על תחום הנדל"ן, ניתן לבחור האם להשתלב בתחום כעצמאיים או כשכירים.

 לימודי משכנתאות

נישה ספציפית יותר של לימודי נדל"ן היא לימודי משכנתאות. זהו למעשה שילוב בין שוק ההון, עולם המסחר, הבנקים וכמובן הדירות והביקוש לנדל"ן. באמצעות לימודי משכנתאות אפשר להשתלב בתפקידי מפתח בחברות ייעוץ או בבנקים עצמם, באופן שעולה בקנה אחד עם הצרכים של הלקוחות וקהל היעד.

לימודי משכנתאות מאתגרים מאוד גברים ונשים בגילים שונים. הורים לילדים מרגישים לתחום הזה חיבור אמיתי, כי הם יודעים שהם יכולים להשתמש בידע על מנת להרחיב גם את ארגז הכלים הפרקטי שעומד לרשותם.

לימודי יזמות

אי אפשר לדבר על הסבת מקצוע בלי להזכיר לימודי יזמות. מבין המסלולים השונים, זה גם היחיד שעוזר לשלב ישירות בין המקצוע החדש והישן: לוקחים את התפקיד שעשינו בעבר במקצוע מסוים, מוסיפים לו את הניסיון שההורים הספיקו לצבור במהלך הקריירה ומרעננים אותו עם תכנים מעולם היזמות.

לימודי יזמות מומלצים למי שרוצים להכיר מקרוב את ההבדלים בין סוגים שונים של תוכניות עסקיות. זהו מסלול לימודים שנוגע בנושאים רבים, מה גם שהתכנים שלו מתעדכנים בזמן אמת לפי מה שקורה בשווקים בארץ ובעולם. בזכות המאפיינים המיוחדים של לימודי יזמות, הורים שמסיימים אותם גם מוצאים מהר עבודה.

לסיכום

כל הרעיונות לעיל נותנים דוגמא מעולה לאופן שבו הורים לילדים יכולים וצריכים לעשות הסבת מקצוע. בנוסף, אלו מקצועות שמאוד כדאי להכיר.

נגישות